Pokud přemýšlíte o tom, že byste se začali zaměřovat na určitou cílovou skupinu, určitě přemýšlíte správným směrem. V momentě, kdy začnete cílit na určitý typ hostů – jako jsou například rodiny s dětmi, businessmani nebo mladé páry, je pravděpodobné, že se váš byt stane žádanějším. Budete mít totiž konkurenční výhodu oproti ostatním.

Zatímco pro businessmana bude náhradní nabíječka na telefon vhodným lákadlem, rodiny s dětmi skočí po bytě s baby-proof  vybavením. Na jakou skupinu se zaměřit? A co udělat pro to, abyste k vám vaši cílovou skupinu opravdu nalákali?

Mám si vybrat cílovou skupinu, nebo si cílová skupina vybere mě?

Máte v zásadě dvě možnosti, jak ke specializaci na určitý typ hostů přistoupit. První možností je vaše osobní preference. Chcete poskytovat byt baťůžkářům, protože jste také baťůžkář? Chcete poskytovat byt rodinám s dětmi, protože děti chodí brzy spát a máte téměř zaručené, že po večerníčku bude klid? Nebo se naopak chcete vyhnout divokým večírkům vysokoškoláků, tak budete pronajímat komukoli jinému?

Druhou možností je, že se začnete specializovat na základě vnějších okolností. Okolí vašeho bytu cílovou skupinu ve velké míře ovlivňuje. Hosté chtějí být blízko přírodě, pamětihodnostem nebo bydlet v centru. Pokud máte v okolí bytu dětská hřiště, přírodu, zoologickou zahradu nebo jiné kulturní vyžití, je vhodné byt přizpůsobit pronajímání rodin s dětmi. Rušné centrum s možností nočního života budou zase volit businessmani, studenti a mladé páry.

Všední den nebo víkend?

Ačkoliv se to může zdát jako maličkost, velkou roli může hrát také to, jestli je všední den nebo víkend. Rodiny s dětmi či páry si budou pronajímat byty především na (prodloužené) víkendy, svátky a školní prázdniny. Businessmani kvůli pracovním záležitostem většinou preferují pronájem bytu přes týden. I taková maličkost vám může pomoci při přípravě bytu na příjezd hostů.

V následujících dnech se můžete těšit na články s tipy na to, jak přizpůsobit byt rodinám s dětmi, mladým párům nebo skupinám a businessmanům.